Murabbi Cinta

Andai cinta ingin dibawa kesyurga, kenapa dibiarkan cinta itu ada noktah dan hujungnya.

Salam .. entry kali ini berkisar novel aku terima nikahnya vol 3.. dimana aku telah Berjaya mengumpulkan 3 siri novel aku terima nikahnya yang mana dikarang oleh pemilik blog saifulislam.com J . sebelum aku masuk tugas td.. sempat aku menyusuri hiruk pikuk Bandar kuantan.. ke megamall kuantan .. ramainye org kat kedai buku ni..alhmadulillah.. mataku terus terlirik ke buku berkale pink ini.. ramai plak gadis2 kat area buku yg ingin aku beli ni.. ah..redah jelh hihi.. tanpa banyak berfikir dan bermonolog, aku terus mencapai novel ini dan terus ke kaunter untuk membayarnye..

semasa di kaunter, aku terdengar perbualan anak kecil itu dgn abi nya.. si kecil itu bertanye kepada abinye.. ape gunenye buku jam yg dibelikan utk si kecil ini, dan abinye menjawab dengan lembut..masa itu emas, ia tidak menunggu kite, jd abi nk ajar anak2 abi bijak menguruskan masa, dan kita kena jujur dgn masa, mcm mase utk belajar , bermain dan yg penting masa solat..dan si anak menganguk tanda faham J terdetik di hatiku.. si ummi pun bijak menerangkan kenapa buku sin chan itu tidak bole dibeli,ujar si ummi, memang katun sin chan ini comel tp sin chan ni perlakuannya tidak menghormati ibunya.. adek nk jd mcm tu? Terus si anak mengeleng kepala .. wah.. terpegun ku mendengar bicara si ibu ini.

alangkah bahagianya keluarga ini.. hati kecil ku berdoa agar aku dapat membentuk keluargaku sendiri seperti ini..diberikan kefahaman , tanggungjawab sebagai ketua keluarga dlm mendidik anak2 . ops, sepatutnye entry ni pasal novel yg baru ku beli.. tp nanti akan ku update next coretan ye J

p/s - sejak akhir2 ni mama asik mengutarakan soalan yg same je huhu.. dgn lembut ku menjawab.. insyaallah.. bile sampai masenye.. sy akan bagitahu mama keputusannya hati ini .. hati ini perlukan istiqarah...



Comments

  1. hoho, ok senyum je bace.

    orang kata nak kahwin, sebnarnya carik ibu kepada anak-anak. so carilah bakal ibu yg mithali yep :)

    doakan along sentiasa..

    ReplyDelete
  2. dan keje aku meng'cover' along jee dgn mama ni
    doaku sentiasa meiringi kalian abang'' ku
    insyaallah (:

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

cinta tak perlukan sebab...

jalan2 cari makan ipoh mali