'amanah sementaraku'

Tolong tengok2kn dia.. sambil menghulurkan sekeping gambar kepadaku.. tergamam aku seketika dengan permintaan sahabatku ini..ko demam ke ape ni, tetibe cakap mcm tu, siap bg gambr awek ko ni..sahabatku menepuk bahuku, dengan nada yg rendah menyatakan, tolonglah,aku xpernah minta tolong pada ko selama ini..yelah..masalahnye ape kes ko suh aku tgkkn awek ko ni..aku pas SPM ni balik KL..dh xstay kat JOHOR..’syam, ko sorang je yang aku percaya,ko baik syam, walau ko baru je setahun kat sini,aku dh bole bace ko ni mcm mane orgnye.tolonglah..ni permintaan aku sebagai seorang sahabat dan sebelum kite amik SPM ni..aku amanahkan dia pada ko..hurm..ko ni pelik je aku tgk..oklh2..aku tgk2kn.. sape usik awek ko , aku bagi finishing move aku kat dia haha.. sambil aku amik gmbr tu..sahabat aku ckp ni amanah tau dan ucapkn terima kasih…

Hurm..bile dia ucap terima kasih tu.. aku rase lain mcm je, cume aku xdpt nk explain mcm mane suasana ketika tu.. kejadian ni terjadi beberapa hari sebelum kami mengambil exam SPM. (sek men keb benut, pontian johor) hihi mention sikit..femes sekolah aku amik SPM ni :P tahun 2002 J

Pas SPM, aku balik KL semula.. mase berlalu dlm beberapa bulan hingga aku masuk UiTM Jengka..aku dpt 1 perkhabaran dr salah sorang sahabat johorianku..

Syam..pa dh meninggal.. terus aku rasekn diriku stuck disitu..btul ke ape yg aku dgr ni.. aku br bual dgn dia bape bulan lepas..terus aku teringat ‘amanah’ yg diberi padaku..

Buat arwah sahabatku pa, al fatihah yg mampu aku berikan padamu selagi nafas yg dipinjam ini didunia ni..’amanah’ yg ko berikan pdku insyaallah aku jalankn dgn baik..aku ade ckp dgn dia.. awk ni amanah sementara buat sy..aku citekn kat dia..nangis dia..apepun.. dh 8 tahun pa ‘amanah ko aku tgk2kn..alhamdulillah dia ok..cume aku lost contact dgn dia mase kuar polis dulu pa..ha..lupe aku nk bgtau pa..gua skrg inspektor pa..kalau panjang umur pa,mesti lu gelak kaw2 kat wa..dulu kite nakal kat sekolah J sape brani usik geng kite memang nk makan kasut saiz 7 lh hihi..dun wory..nanti aku cr no dia dr geng kite..

dan aku akan serahkan ‘amanah’ ini setelah dia nikah.. setelah itu ..’amanah’ ini aku serahkn pada suami dia..

p/s : al fatihah utk sahabat sy pa.. dh 8 tahun asenye.. buat nor hidayah.. ‘amanah sementaraku’ kalau nk kawen..roger..aku balik johor punye.. J

Comments

Popular posts from this blog

cinta tak perlukan sebab...

jalan2 cari makan ipoh mali