ku mengharapkn ramadhan kali ini...

Quite long I didn’t ‘conteng2’ my blog,,huhu, and I supposedly post this entry early of ramadhan but I hv face the time constraint..zas..layan..

Ramadhan kali ini..

‘Ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna’..bait2 lirik yg menjengah halwa telingaku…ok..ni tahun ke3 aku menjalani ibadah puasa diperantauan..aceh2..perantauanlh sgt..kuantan Pahang je J . hurm ..ade beberapa perkara yg aku xsangka akan berlaku pada diriku tanpe aku sedari..bile mama masuk campur dan perbincangan dibuat, wa ikut je mama jumpe ustaz, alhamdullilah dgn IzinNYA, segala permasalahan yg berlaku kat diri aku ni dapat diatasi.. ‘family n kawan2 yg rapat dgn aku je tahu masalah aku ni..bukan xnk share, tp rasenye kalau diceritakan..korunk xkn caye kot.. so baik aku simpan sendiri.. J

Berbalik pada bulan ramadhan ni..mcm aku mention td..kali ke 3 aku berpuase seseorang..bujang lg aku tahun ni.. adoi.. hihi..ptg2 jln2 di bazar sorang2..menonong je sesorang..hihi btul ke grammar aku ni..seperti biasa.. faveret aku, tepung pelita, mesti xmiss J..cume harga makanan kat bazaar makin mahal lh..bukan xmampu nk beli tp mcm x brbaloi je..xsedap plak tu..penah skali bile popia basah.. tp mcm basi jek..huhu..sadislh wa..pastu aku amik pendekatan masak sendiri ‘tu pun kalau wawa xde keje, balik awal, wawa masak ler J..resepi turun temurun ahaks..mode : main belasah jek..tp sedap gak J..so dapur umah aku terbako ler…ish silap..dapur berasap ler J..

“Dan Allah tidak membebankan sesuatu jiwa melainkan apa yang terdaya
olehnya..” (al-Baqarah: 286)

Ok, wa nk cite pasal SEPI.. bukan cite aflin shauki tu .. hihi.. sumtime bile satu masa, aku rase aku dh punye segalanye ‘alhamdulillah’ dgn kerjaya yg aku ade skrg ‘ceh,ayat mcm CEO company juta2 jek ‘ hihi :P, dgn kawan2 yg baik disekeliling aku..aku still rase a part of my life still empty..bile lepak dgn geng2 opismate wa, seronok je tgk diorg hepy family..mm, actually, this is all about ‘jodoh’ and the question is whether it come early or vice versa…n secara jujurnye, wa xde sape2 yg spesel lg buat saat n mase ini..so prepare ler telinga time raye ni..auntie2 mesti tanye.. ai..balik sorang je ke tahun ni..amik sedas kena kat muke aku huhu..aku jwb dgn senyuman jelh J mama wa plak ade tanye gak..adoi..kena das ke2 :P tu belum jumpe kazen2 yg baya n bawah aku yg dh kawen n ade anak..adoi das ke3 huhu J..alasan..tunggu angah balik dr mesir..hihi..buat my sis fatin syafiqah aka wedding planner along..sabaq yek J

p/s : Ku mengharapkan inilah ramadhan yg terakhir dgn status bujangku J ,insyaallah

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. macam baca entry perempuan. Alaaa, lelaki tulis entry macam ni, macam comel. Macam mana tuuuuuuuuu :)

    ReplyDelete
  3. hahahha~~ comel kan faherda..pe lg kema..hahahah

    ReplyDelete
  4. entry pompuan..erk..tidak.. xdpt terima huhu..sile bace entry2 yg lain yg ade dlm blog ni ye..yg lebih kelakian :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

jalan2 cari makan ipoh mali

S.P.M - Sijil Paling Mudah :P