muka buku pertamaku 2002


kemas2 barang..terjumpe diary lama..berhabuk, dan kertasnya mulai kekuningan..tersenyum aku sendirian..inilah permulaan muka buku. rasanye budak2 skrg dh xbuat mcm ni hihi..dulu nk berkenalan..bg buku ni kat kawan2, suh tulis info dlm ni :). hihi yg buat aku tergelak sgt bile baca balik ni ayat ku yg last tu."xnk aku jd polis" hihi.. seem that word curse me now :) xsangka aku jd polis sekarang. indah susunan kehidupan yang diatur oleh Allah S.W.T.. Dia Maha Mengetahui.

dr kecik aku xminat sukan sbb aku ade migrain dan sedikit lelah..sbb tu aku lebih minat dok dlm umah je..tu yg hobi aku..dok umah ...and that habit melekat sampailh aku dh besar..kawan2 slalu tanye apsal suke sgt dok umah sorang2..so aku pun xde jawapan specific..memang aku ske lepak umah kot hihi..

catur?? yes..my faveret game..ayah yg mengajar aku main catur ni..pada mulenye aku di ayamkn oleh ayah..tergelak2 kalau berlawan dgn ayah..riuh rumah kami hihi..lama2 aku pun semakin bijak mengatur strategi dlm bermain catur..ayah bukan lagi tandingan aku hihi..tapi dia bangga sbb aku dapat kalahkan dia walaupun umur aku baru 11 tahun (kalau xsilap).. aku pun start mewakili kelas, dan sekolah dlm permainan catur :).

aku juga tidak pernah bermimpi utk menjejak kaki ke menara gading (ni org cakap universiti) aku pun xtau nape diorg sebut tu haha..btw..aku bukannye seorg pelajar yg pandai dan cerdik sejak kecik..walaubagaimanapun aku tetap usaha walaupun selalu mendapat no ke3 terakhir dalam sekolah agama dan no 10 terakhir dalam sekolah kebangsaan..
alhamdulillah..masih belum terlambat utk memperbetulkan keadaan..terima kasih kepada keluargaku yg tidak putus2 menyokong dan membimbingku..tidak lupe juga paksu dan maksu yg membantuku sewaktu aku di johor. sehingga aku berjaya menjejak kaki ke UiTM..bukan juga impian, bukan juga mimpi utk aku memiliki segulung ijazah yg akhirnye aku dpt pada tahun 2008.

makanan kegemaran..hihi sup ayam je dgn tempe cecah sambal kicap...cukup :)

PBSM? korunk tahu nape aku masuk PBSM sejak dulu lg..sbb PBSM xbyk sgt kawad n kena panas..aku kn migrain..mane leh kena panas sangat.. putera lilin le kot hihi..tp bile masuk polis..OMG..cair lilin haha..hari2 dok bawah matahari..ayah cakap ala...training pegawai senang je..macam cite akademi polis tu..aku dgn selambe terpengaruh huhu..rupenye sama je kena belasah dlm tu hihi...alhamdulillah...migrain ku kurang sejak aku training polis.

muzik? er..zaman2 2002..KRU lh jd pujaan hati selain newboy haha..jiwang2..

ayah..hurm ayah sgt garang or kata lain tegas dlm mendidik anak2..sbb tu kami dulu diajar masuk tdo jam 11 dan kena bangun jam 6 tanpa jam loceng..kalau x.. kena siram air le hihi...

awek? erk.. budak nerd yg ske dok umah memang xkn dpt awek..budak2 laki zaman aku sekolah dulu cara bergaya dgn seluar tempah berpoket batman, dan lebar di bawah kaki..rambut belah tengah mcm tomok hihi.. hihi..jujurnye aku xpernah bercinta sehinggalh aku menjejakkn kaki ke UiTM..terima kasih juga buat si dia..byk mengajar aku dlm setiap subjek. walau pd akhirnye kt tidak ada jodoh..aku doakn kau bahagia dgn si dia :)

aku bahagia dgn kehidupan aku skrg...aku masih lagi belajar utk menjadi lebih baik dr hari semalam..utk menjadi anak yg soleh kepada kedua ibubapaku, abang yg baik kepada adik2ku..ketua keluarga dan imam kepada keluargaku nanti..amin

skrg.. 2013..11 tahun kot since 2002..

p/s : past..tq for lesson..future..im ready..

Comments

  1. hehehe....nilah crt nye ye...hehee..seronok dh lama sy x aktif berbloging ni... putera lilin..hehe... awk same! sy de peel same skit..but tu bkn tjuan sy meniru ookeh.hehe

    NB tiptop zmn thn 2000 n above..mhaha... ylh time sy form 1 n form 2.. de kejiwangan skit mlyn lagu2 dr group tu.hehe...

    awk, bguslh.. xbrdendam pd kisah lps. sebaik nye doakn yg trbaik ntuk mereka..perlahan2 kebaikkn ntuk dr kt pasti akn hadir ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

cinta tak perlukan sebab...

jalan2 cari makan ipoh mali